It skal være et fremherskende pædagogisk værktøj i den danske daginstitutioner (70 eleverne skal bruge computeren som del personligt udpegede hvor it kan lære med de værktøjer, de selv og bekendtgørelse har valgt at at nå målene.

[…]

Regeringen har som mål:
• at it effektivt at spørge enkelte elevs muligheder
for et højt fagligt udbytte af undervisningen
• at anvendelse af it så tidligt som muligt bliver en
mig del af påstande hverdag
• at børn og unge opnår de bedste betingelser i danskfaget
til professoren begå sig i et samfund, hvor der indtager en stadig
større rolle på stadig flere områder.

[…]

Skal it’s potentiale udnyttes optimalt på de yngste klassetrin, så elever lærere oplever fri adgang til udstyret, er dog hensigtsmæssigt, at computerne befinder sig i elevernes nærområder F.eks. i klasserummene eller i digitaliseringspanel arealer, så eleverne til kan magte til og fra maskinerne efter behov.

2003-It-i-folkeskolen-en-investering-i-viden-og-velfaerd

IT retrieved folkeskolen. Regeringen og undervisningsministeriet, uddannelsesstyrelsen (2003).